یک فروشگاه اینترنتی عالی مساوی است با یک فروش عالی

با توجه به فراهم شدن بستر خرید اینترنتی و افزایش تمایل مشتریان به این سبک از سفارش، حضور پر رنگ فروشندگان کالا در محیط مجازی به امری قابل توجه تبدیل شده است. عوامل زیادی وجود دارد که باعث میشود یک سایت فروشگاهی را “خوب” قلمداد کنیم. طراحی یک فروشگاه آنلاین باید به گونه ای باشد که حس امنیت در خرید و اعتماد را به کاربر القا کرده و او را به مشتری دائمی تبدیل کند.

همیشه اولین مراجعه مشتری به فروشگاه و هچنین نحوه استقبال فروشنده، نقشی مهم در تصمیم گیری وی برای خرید دارد؛ این نکته در مورد یک فروشگاه آنلاین نیز صادق است. سایتی که بر مبنای اصول روانشناسی خرید، عناصر بصری مناسب و استراتژی دقیق فروش طراحی شده باشد، به عنوان یک فروشنده آنلاین حرفه ای و آگاه برای شما عمل میکند.

طراحی سایت فروشگاهی

در ادامه به معرفی اختصاری چند مورد از معیارهای طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم:

پروموشن ها در صفحه اول

صفحه اول یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف ها، جشنواره های فروش و… باید در چهارچوب جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان معرفی شوند. بدین ترتیب کاربران با منوی جذابی از محصولات مواجه میشوند و آنان که پیشنهادات را مناسب خود میدانند، خرید لذت بخشی را تجربه میکنند.

محصولات مرتبط و پیشنهادی

محصولاتی که با عنوان کالاهای مشابه در صفحه یک محصول به کاربر پیشنهاد میشوند، شانس خوبی برای خریده شدن دارند. چرا که هم زحمت جستجوی بیشتر را از دوش کاربر بر میدارد، و هم خریدار نیاز به تهیه آن را در خود احساس میکند. لذا وجود قسمت کالاهای پیشنهادی یکی از بخش های ضروری در سایت فروشگاهی است.

طراحی فروشگاه اینترنتی

قابلیت جستجو و فیلتر کردن محصولات

هر محصول مشخصات زیادی مانند دسته بندی، رنگ، ابعاد، وزن و… دارد که ممکن است با چند محصول دیگر یکسان و یا با تعدادی متفاوت باشد. اینکه کاربر بتواند از میان هزاران کالا، محصول مورد نظرش را به راحتی پیدا کند، به کارایی قابلیت جستجو و فیلترگذاری محصولات بازمیگردد. وبسیما در طراحی سایت فروشگاهی یک باکس جستجوی قوی را تعبیه کرده تا خریداران بتوانند به شکلی سریع و آسان محصول یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.

جزئیات محصولات

قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین بخش سایت فروشگاهی است. اینکه مشخصات کالا به چه صورت مطرح شود نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. شما میتوانید در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.

روش های پرداخت متنوع

فراهم کردن روش های پرداخت مختلف برای کاربر اعم از پرداخت آنلاین، حضوری یا… علاوه بر تسهیل روند خرید کالا موجب جلب اعتماد خریدار میشود. لذا وبسیما در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بستری فراهم میکند تا کاربر با حداقل تعداد تراکنش اقدام به پرداخت آنلاین کرده و کالای خود را دریافت نماید. سیستم پرداخت فروشگاه های اینترنتی طراحی شده توسط وبسیما می تواند به درگاه تمامی بانک ها و سیستم های پرداختی متصل شود.

نظرات کاربران

یکی از مواردی که افزایش اعتبار یک سایت فروشگاهی را در پی دارد، بها دادن به قسمت نظرات کاربران درباره محصول است. گفتگو بین کاربران باعث میشود که صفحه مربوطه همواره بروز نگاه داشته شود و جایگاه خود را در گوگل حفظ کند. فعال بودن بخش دیدگاه ها تاثیر به سزایی در بازدید کاربران از سایت فروشگاهی شما دارد.

سبد خرید داینامیک

سبد خرید یکی از پرکاربردترین قسمت های سایت فروشگاهی می باشد. کاربر باید بتواند به راحتی اقلام سبد خود را حذف یا اضافه کرده و مشخصات آن ها را ویرایش کند. همچنین مشاهده هزینه نهایی فاکتور، تخفیف اعمال شده و… از مواردی است که باید در سبد خرید سایت فروشگاهی خوب در نظر گرفته شود.

گزینه های نحوه ارسال

هرچه راه های بیشتری برای ارسال کالا به کاربر پیشنهاد کنید، احتمال فروش نیز افزایش خواهد یافت. وبسیما نیز در طراحی سایت فروشگاهی روش های متنوع دریافت کالا را با احتساب هزینه های ارسال مربوطه پیاده سازی میکند. همچنین می توانید روش های ارسال رایگان و زمانبندی ارسال را هم در این سیستم فعال نمایید.

جهت مشاوره رایگان در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی می توانید با نوپرداز ارتباط برقرار نمایید و همچنین با فروشگاه ساز نوپرداز آشنا شوید و یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید.
منبع : وب سیما